Herstelling tegen vaste prijzen

Een “Herstelling tegen vaste prijzen” is een reparatie die tegen een vaste prijs wordt aangeboden en die is afgesproken voor het betreffende servicebezoek. Met deze eenmalige betaling zijn alle reparatiekosten afgedekt om de machine weer gebruiksklaar te maken.

Een defect aan een apparaat kan stressvol zijn en onzekerheid over de reparatiekosten opleveren. De “Herstelling tegen vaste prijs” geeft u de zekerheid dat de totale kosten voor de reparatie van uw apparaat door een eenmalige betaling van een vast en vooraf gekend bedrag worden gedekt.

De “Herstelling tegen vaste prijs” dekt alle kosten voor voorrijden, werktijd en de benodigde reservedelen, om uw apparaat weer gebruiksklaar te maken.

Volledige overname van de kosten:

  • Voorrijdkosten
  • Alle werkzaamheden en onderdelen, om het apparaat voor wat betreft de op het tijdstip van afspraak gemelde storing te repareren, inclusief vervolgbezoeken, indien onderdelen moeten worden besteld, die niet in het voertuig van de technicus beschikbaar zijn
  • 12 maanden garantie op onderdelen en werkzaamheden voor de uitgevoerde reparatie, beginnend vanaf de reparatiedatum

De kostprijs voor een “Herstelling tegen vaste prijs” bedraagt 329€ incl. BTW en is van toepassing voor wasmachines, droogkasten, wasdrogers en strijktoestellen. Voor keukentoestellen bedraagt de prijs 349€ incl. BTW, met uitzondering van de Mastercool koel- en vriestoestellen, Dialog Oven toestellen en fornuizen. Voor koffietoestellen bedraagt de prijs 389€ incl. BTW.

 

Ja. Wanneer bij het apparaat vanwege de installatiebeperkingen een tweede technicus nodig is om het toestel te heffen of te manipuleren wordt een meerprijs van 100€ incl. BTW aangerekend.

De “Herstelling tegen vaste prijs” is beschikbaar voor de meeste grote huishoudelijke toestellen, met uitzondering van de Mastercool koel- en vriestoestellen, Dialog Oven toestellen en fornuizen.

Een “Herstelling tegen vaste prijs” kan via ons Contact Center op +32 (0)2/451.16.16 (lokaal telefoonnummer) worden geboekt.

Nee, voor een herstelling van een toestel waarvoor een “Herstelling tegen vaste prijs” van toepassing is kan de prijs niet meer gewijzigd worden eens de technicus ter plaatse is.

U kunt de “Herstelling tegen vaste prijs” wel tot 24 uur voor het servicebezoek annuleren.

Nee, de “Herstelling tegen vaste prijs” is alleen via boeking van het servicebezoek of tot 24 uur voor het bezoek van de technicus beschikbaar.

Als je de optie "Herstelling tegen vaste prijs" voorafgaand aan het bezoek niet hebt geselecteerd, dan zijn de standaard servicekosten van toepassing (Herstelling (miele.be)).

 

Wanneer je meerdere apparaten hebt die gerepareerd moeten worden, kun je ervoor kiezen om voor elk apparaat de "Herstelling tegen vaste prijs" aan te vragen of je kunt een van de apparaten combineren om tegen de standaard servicekosten te repareren. Als je voor een combinatie kiest, betaal je de "Herstelling tegen vaste prijs" plus de standaard arbeidskosten en onderdelen die nodig zijn om het extra apparaat te repareren (Herstelling (miele.be)). Voor extra apparaten gelden geen voorrijkosten. Dit is een goede optie als een van je apparaten een kleine storing heeft.

Lees zeker ook even de algemene voorwaarden na op volgende link: Algemene voorwaarden (miele.be)

De volgende storingen worden niet door een “Herstelling tegen vaste prijzen” gedekt:

  • Wasmachines: trommels, lagers, trommelkruisen en lagerkruisen.
  • Droogkasten : trommels en warmtepomp
  • Koel- en vries apparaten: vervangen van koudemiddelgassen of compressoren.
  • Kookplaten : glasplaten
  • Elke glasbreuk, cosmetische schade zonder invloed op de goede werking, normale slijtage en gebruikssporen, en interne uitrusting en accessoires.
  • Alle apparaten waarvoor Miele of een servicepartner van Miele al een servicebezoek heeft uitgevoerd en  waarvoor een diagnose/kostenvoorstel voor de reparatie van de gemelde storing is opgesteld.
  • Alle Miele Professional apparaten of huishoudelijk apparaten, die in een bedrijfsmatige omgeving worden gebruikt.
  • Elke fout of schade veroorzaakt door externe factoren zoals bvb. inwerking van weersomstandigheden of natuurverschijnselen, stroom- en spanningsschommelingen die buiten de tolerantiegrenzen vallen die zijn opgegeven door de fabrikant

U krijgt 12 maanden garantie op de uitgevoerde servicewerkzaamheden, beginnend vanaf de reparatiedatum.

Wanneer de oorspronkelijke storing binnen deze periode opnieuw optreedt, wordt het apparaat door ons kosteloos gerepareerd. Voorwaarde daarvoor is, dat het betreffende apparaat correct is geïnstalleerd en conform de aanwijzingen van de fabrikant is onderhouden en niet is misbruikt.

Wanneer dat het geval is moet een technicus ter plaatse een foutdiagnose uitvoeren. Wanneer uit de diagnose blijkt dat de fout niet met de oorspronkelijke reparatie samenhangt, bent u verplicht de arbeidskosten van de technicus te voldoen. De technicus biedt opnieuw een ”Herstelling tegen vaste prijs” aan. Wanneer u er voor kiest om het toestel niet te laten herstellen wordt het normale voorrijtarief voor de inzet van de technicus aangerekend (Herstelling (miele.be)).

Wij beschouwen een reparatie als niet rendabel wanneer het betreffende apparaat niet meer kan worden gerepareerd of een reparatie niet kan worden aangeraden vanwege de leeftijd van het apparaat of het type storing.

Wanneer een reparatie van het apparaat volgens onze inschatting vanwege de leeftijd van het apparaat of het type storing niet rendabel is of er geen onderdelen meer leverbaar zijn biedt Miele u een vervangend apparaat aan. Hierbij worden de inspectiekosten van 100€ inclusief BTW verrekend met de nieuwe aanschafprijs. Dat betekent, dat het servicebezoek kosteloos is. Dit aanbod geldt tot 90 dagen na het bezoek van de technicus.

Wanneer de klant besluit het apparaat ergens anders aan te schaffen, zal bij voorlegging van het aankoopbewijs binnen de 90 dagen na de interventie een bedrag van 100€ inclusief BTW worden teruggestort.

 

U hebt het recht om tot 24 uur voor de geplande tijd en datum van het reparatiebezoek te annuleren. Als u op de geplande dag annuleert, heeft Miele het recht u de huidige standaard voorrijkosten in rekening te brengen.

Wil u een herstelling boeken?

Wij nemen de herstelopdracht graag online of telefonisch aan.

Neem voor het boeken van een serviceafspraak contact met ons op via +32 (0)2.451.16.16 (lokaal telefoonnummer) of boek de herstelling online en kies zelf het moment dat u het beste past: Herstelling (miele.be)