Wat zoek je?Dealer zoeken
Ondersteuning voor uwApp

Foutcode 2.1.24/Verbindingsfout

Uw smartphone kon niet met uw Miele toestel worden verbonden. De Miele app geeft de melding Verbindingsfout en de foutcode 2.1.24.

De WiFi van het toestel heeft meer tijd nodig dan verwacht om geopend te worden.

Wacht enkele seconden.

Kies Opnieuw proberen.

De verbinding kan om onbekende redenen niet tot stand worden gebracht, hoewel de WiFi van het toestel actief is.

Kies Alternatieve verbinding.

  • Volg de aanwijzingen in de app om een handmatige verbinding met de WiFi van het huishoudtoestel tot stand te brengen.

  • Android: wacht tot de WiFi van het Miele toestel in het keuzemenu verschijnt. Selecteer de WiFi van het Miele toestel.

Het mobiele toestel bevindt zich buiten het bereik van de WiFi van het toestel.

Verklein de afstand tussen het huishoudtoestel en het mobiele toestel.

  • Opmerking: let erop dat u het mobiele toestel niet te dicht bij het Miele huishoudtoestel houdt.

Kies Opnieuw proberen.

De WiFi van het toestel is niet geactiveerd of al uitgeschakeld (toestel in stand-by).

Kies Status aanpassen in de Miele app.

Ga terug naar het begin van het verbindingsproces.

Activeer de WiFi van het toestel en volg de aanwijzingen in de app.

Het serienummer van het huishoudtoestel werd niet herkend.

Kies Nummer aanpassen.

Voer het serienummer handmatig in. U vindt het 8- of 9-cijferige serienummer op het typeplaatje na de schuine streep.

Het mobiele toestel is al eens met het huishoudtoestel verbonden.

Het mobiele toestel kent de WiFi van het toestel en het wachtwoord (het serienummer van het huishoudtoestel dus) al voor de pairing en heeft het als geldig WiFi-netwerk opgeslagen.

Voor Android:
in de WiFi-instellingen van het mobiele toestel staat een lijst met opgeslagen/bekende WiFi-netwerken.

Verwijder daar alle bekende WiFi-netwerken die beginnen met “Miele”.

Probeer opnieuw aan te melden.

Voor iOS:
in de WiFi-instellingen van sommige Apple-toestellen staat geen “Lijst met bekende/opgeslagen WiFi-netwerken”.

De WiFi van het huishoudtoestel moet worden gestart. Daarna wordt in de instellingen bij WiFi de verbinding met de WiFi van de Miele toestellen zichtbaar.

Tik op “i” achter het item in de lijst.

Kies daar Dit netwerk negeren.

App-gestuurd verbindingstraject mislukt.

Als de bovengenoemde stappen geen resultaat hebben, kunt u op een andere manier verbinding proberen te maken.

Verbind uw huishoudtoestel met de router direct via WPS, zonder eerst naar de Miele app te gaan.

Als de router en het huishoudtoestel aangeven dat u verbonden bent, kunt u de Miele app starten.

In de app ziet u het huishoudtoestel dan al en u kunt het opnemen door Toevoegen te kiezen.

Als de verbinding zonder Miele app niet lukt, kan dit mogelijk liggen aan een onjuiste netwerkinstelling.

Handmatig zoeken

Handmatig zoeken

Hier vind je alle handleidingen voor je Miele apparaten.
Vind uw handleiding
Technicus boeken

Technicus boeken

Je kunt bij ons zowel online als telefonisch een vraag stellen of een afspraak maken.
Plan een bezoek
24/7 ondersteuning

24/7 ondersteuning

Bekijk hier de verschillende manieren om contact met ons op te nemen.
Contacteer ons